Over ons

Competitief gamen is populair in Nederland, en de interesse groeit. Een toenemend aantal organisaties zet zich in voor de verantwoorde groei van het fenomeen esports (kort voor ‘electronic sports’) in ons land.

Esports zijn zeer divers, en daarom is de verscheidenheid aan esports-organisatoren ook groot. Zo zijn er bijvoorbeeld teams, (studenten)verenigingen, de e-sportbond, en organisatoren van terugkerende toernooien en evenementen voor verschillende games.

Om de vindbaarheid van deze partijen te vergroten verzorgt de Stichting E-sports Nederland een overzicht op deze website. De stichting bestaat sinds 2012 en stelt zich tot doel om e-sports in Nederland te bevorderen. Dit is één van de initiatieven die zij onderneemt in het kader van dat doel. De stichting is gevestigd in Nijmegen en bereikbaar via contact@stichtingesports.nl.

Elk van de hier opgenomen organisaties heeft zich bewezen als vormgever van esports in Nederland. U kunt meer over hen lezen op de pagina Organisaties.

Vertegenwoordig je een e-sportsorganisatie? Zie Sluit je aan.